O mnie

Dla wszystkich parę słów o mnie zawodowo i prywatnie

Praktycznie większość informacji, które znajdziecie o mnie w Internecie stanowią jedynie ułamek informacji o moich umiejętnościach, wiedzy i doświadczeniu. Jeżeli rozważasz współpracę ze mną, zachęcam do zapoznania się z częścią mojego doświadczenia zawartego poniżej. Zawodowo zajmuję się marketingiem i bardzo chętnie dzielę się swoją wiedzą z klientami oraz współpracownikami, zachowując przy tym dyskrecję. Zapraszam Cię do bezpośredniego kontaktu, i proszę nie sugeruj się tym, co możesz znaleźć w Internecie, gdyż blog stanowi zaledwie wierzchołek tematyki w której się poruszam i jest dla mnie formą eksperymentu i doskonalenia się.

Studia

Od młodych lat byłem zafascynowany przedsiębiorczością, zarządzaniem, nowymi mediami, innowacjami, szeroko pojętym marketingiem. Moje studia, oprócz nauki, to praca przy projektach w organizacjach studenckich oraz praca w USA.

Miałem przyjemność współtworzyć i zarządzać jedną z pierwszych (jeżeli nie pierwszą) w Polsce organizacji studenckich zajmujących się filozofią CSR (z ang. Corporate Social Responsibility – Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstw) tj. Kołem Naukowym Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie “BOSS”.

Flagowym projektem KN “BOSS” stał się pierwszy w Polsce konkurs, projekt studencki w tematyce CSR, którego celem było zainteresowanie studentów tematyką odpowiedzialnego biznesu jako filozofii zarządzania firmą, a przedsiębiorstwa przygotować do tworzenia własnych strategii CSR. Konkurs miał charakter ogólnopolski, a jego pierwszą edycję objęła patronatem pani Minister Barbara Labuda, odbył się na przełomie 2004/2005 roku pod nazwą “Odpowiedzialne Strategie”, w kolejnych edycjach pt. “Odpowiedzialni”. Do obecnej chwili jest kontynuowany pod nazwą Konkurs CSR. (http://lob.org.pl/lob-dla-studenta/konkurs-csr/odpowiedzialne-strategie-2005/)

Partnerem merytorycznym naszej organizacji oraz konkursu zostało Forum Odpowiedzialnego Biznesu (fob.org.pl). Wspólnie z FOB oraz innymi organizacjami studenckimi stworzyliśmy Ligę Odpowiedzialnego Biznesu (http://lob.org.pl/)

Praca zawodowa

Rok w którym trafiłem na książkę Toma Kelley pt. “Sztuka Innowacji” (http://www.ceneo.pl/15904), był dla mnie przełomowym, bo wówczas po lekturze zapragnąłem pracować o obszarze innowacji. W 2006 roku, wspólnie zespołem (cudownych ludzi) wzięliśmy udział w 3-ciej edycji międzynarodowego konkursu “Trust by Danone” (edukacyjnej gry biznesowej),
wygraliśmy polską edycję oraz mieliśmy przyjemność reprezentować Polskę podczas finałów we Francji w Paryżu. Wygrana w konkursie oraz udana rekrutacja przez manager’ów firmy Danone z działu marketingu dała mi przepustkę do rozpoczęcia stażu, a następnie pracy w dziale marketingu w zespole ds. Innowacji jednej z największych firm na świecie w branży FMCG. Pomyślałem wówczas, że marzenia się spełniają! 🙂

Bardzo szybko zweryfikowałem swoją wiedzę jako student, a Danone stał się moją drugą uczelnią, z tym wyjątkiem, że wiedza którą tu pozyskałem była bardzo praktyczna i nie możliwa do zdobycia na żadnych studiach. Daonone był dla mnie szkołą życia i nauczyłem się tam m.in.:

  • podstaw pracy z marką,
  • zarządzania aktywnościami marki,
  • jak wprowadzać nowe produkty na rynek,
  • jak wyglądają badania marketingowe (badania ad hoc, badania ilościowe,
  • jakościowe, Omnibus, CAPI, CATI, FGI, IDI, BPT),
  • jak wygląda praca z agencjami (kreacja, strategia, eventy, PR),
  • jak wygląda proces tworzenia i produkcji opakowań,
  • ile kosztuje marketing,
  • jak tworzy się reklamę telewizyjną,
  • prezentacji przed zarządem, analizy danych, trzymania się i wyznaczenia celów (KPI’s),
  • tworzenia strategii marketingowych,
  • planowania budżetu,
  • ustalania cen produktu,
  • negocjacji handlowych,
  • wszelkich kwestii legislacyjnych m.in. kwestie praw autorskich, własności, umów B2B, regulaminów ,GIODO i etc.
  • współpracy z działem R&D

… oraz bardzo wielu praktycznych umiejętności, za co jestem wdzięczny firmie Danone i moim przełożonym oraz kolegom z pracy.

Oto tylko niektóre z projektów przy jakich miałem przyjemność pracować:

  • Mleczny Start (pierwszy w Polsce i w Europie produkt użyteczny społecznie),
  • Duett (Wedlowski deser z czekoladą) (przepyszny deser z prawdziwą Wedlowską czekoladą, obecnie to b. ciekawy case studies dla każdego marketera)
  • Danacol (jogurt funkcjonalny mający na celu pomoc w walce z cholesterolem),
  • Essensis (jogurt funkcjonalny mający na celu odżywiać m.in. włosy i paznokcie od środka)

i wielu, wielu innych.

Niektóre firmy i instytucje z którym w tamtym czasie miałem przyjemność współpracować to Cadbury Wedel, Jeronimo Martins (Biedronka), Instytut Matki i Dziecka, Maspex Wadowice, Synovate, GfK Polonia, Millward Brown, Mediapol, Young & Rubicam, Dragon Rouge, Mediacom, PND Futura.

Moje zamiłowanie do marketingu, nowych mediów, Internetu skierowało mnie na drogę poszukiwań i skupieniu się na tak zwanym E-commerce i Digital Marketingu.  Marketing internetowy dawał zupełnie nowe możliwości. Wszystkie działania w Internecie są mierzalne, a zatem jesteśmy w stanie do bólu zmierzyć efektywność prowadzonej kampanii. Były to czasy, kiedy pojęcie dropshippingu nie było jeszcze dobrze znane, Nasza Klasa miała większe zasięgi w Polsce niż Facebook i nic nie wskazywało na to, że się to zmieni. Wszystkie badania / trendy pokazywały, że sprzedaż w Internecie będzie co raz bardziej istotniejszym kanałem. To był taki moment, że miałem wrażenie, że nie wszystkie marki zdawały sobie jeszcze sprawę z potencjału Internetu i uczyły się dopiero tego medium.

Popełniłem wówczas kilka start up’ów inwestując własny kapitał m.in. sklep internetowy, system partnerski dla sklepów, takie usługi kurierskie w obszarze przesyłek kurierskich, ale finalnie skupiłem się na tworzeniu agencji interaktywnej (Red Dragon Media) z mocnym naciskiem na usługi w obszarze IT.

Miałem przyjemność na przestrzeni ostatnich lat pracować między innymi dla następujących marek / klientów (nie wszystkich niestety wolno mi wymienić):

  • Danone Sp. z o.o.
  • PZU S.A.
  • Qumack Secom
  • Okręgowa Rada Adwokacka we Wrocławiu
  • Okręgowa Rada Adwokacka w Krakowie
  • American Trading Company Sp. z o.o. (marki: Kuchnia Marche, Express Marche, Lulu Cafe,  Sevi Kebab, Bazylia )
  • Hortico Sp. z o.o
  • X-KOM
  • CUF Sp. z o.o
  • Politechnika Wrocławska
  • Europejski Instytut Miedzi
  • öSkyr
  • Euroimpex S.A.
  • Energen
  • Labor (Calcineff, Pernazinum, Chloropernazinum)
  • Saatchi & Saatchi
  • Schenker
  • Ambasada RP w Hadze

Prywatnie

Prywatnie moje zamiłowanie to sport i programowanie. Jestem zdania, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Uważam, że sport podnosi jakość życia, wytrzymałość na stres, pomaga również w pracy zawodowej.

Od 14 roku życia nurkuję. Swoją przygodę z tym sportem rozpocząłem w jeszcze w Kijankach tj. sekcji Akademickiego Klubu Płetwonurków “Pirania” (obecnie KlubPirania.pl). Dla osób, które mogą nie wiedzieć, w tamtych czasach (1993 r.) nurkowanie nie było tak łatwe jak teraz. Był to czas, kiedy o sprzęt było bardzo ciężko, właściwie jedynie kluby nurkowe (głównie zrzeszone w federacji CMAS) posiadały sprzęt oraz nieliczne osoby. Pamiętam, jak z Rosji sprowadzano pianki do nurkowania, ale były one nieco inne niż dzisiaj tj. z obu stron była guma, więc dla mężczyzn ubranie ich stanowiło ogromne wyzwanie (mam tu na myśli osoby z owłosieniem na nogach). Stosowało się wówczas mydło (nie było w płynie), aby ubrać taką piankę. Generalnie historia na osobny temat na blogu :-). Obecnie oprócz nurkowania mocno fascynuję się wolną atletyką, kalisteniką i crossfitem.

Cenię sobie osoby o wysokiej kulturze osobistej, ludzi otwartych z charakterem, mających własne zdanie, zainteresowania i pasje. Lubię ludzi, którzy stawiają sprawy jasno i dotrzymują słowa. Lubię pracować z ludźmi odpowiedzialnymi, będącymi specjalistami w swojej dziedzinie, doskonalącymi się i nie bojącymi się eksperymentować i popełniać błędów. Jestem również zdania, że hobby wyrabia charakter.